22/03/2019: Presse
Nyt strategisk partnerskab

Et nyt strategisk partnerskab ser nu dagens lys i København. Det almennyttige boligselskab KAB, som administrerer 60.000 lejemål i hovedstadsregionen, har netop offentliggjort, at KANT arkitekter er blandt vinderne af en ny omfattende rammeaftale.

Foruden KANT arkitekter tæller det nye strategiske partnerskab entreprenørvirksomheden Enemærke & Petersen, JJW arkitekter, SLA landskabsarkitekter, ingeniørvirksomhederne Oluf Jørgensen og Norconsult samt konsulentbureauet Rekommanderet.

Det nye strategiske partnerskab skal sætte skub i udvikling og renovering af attraktive almene boliger for KABs medlemmer. I modsætning til i dag, hvor hver enkelt sag udbydes separat og til skiftende samarbejdspartnere, så vil man i fremtiden samle en række byggeopgaver i én portefølje. Det skal være med til at højne kvaliteten på den enkelte byggesag, sikre at kræfterne bruges rigtigt og forhindre fejl og byggesjusk.

”Hos KANT arkitekter har vi en lang tradition for byggeri og renovering af gode almene boliger – derfor glæder vi os meget til at indtræde i det nye partnerskab, og vi tror på, at vi sammen med KAB kan hæve barren og skabe bedre almene boliger i hovedstadsregionen,” siger arkitekt og partner Uffe Bay-Smidt.

KANT arkitekter kan i det nye strategiske partnerskab trække på de erfaringer, man har gjort sig siden 2016, hvor virksomheden var med til at etablere det første store strategiske partnerskab herhjemme; nemlig ’Byk med TRUST’ i Københavns Kommune.

”Kombinationen af at have været med til at skabe det første store strategiske partnerskab herhjemme og vores erfaring med at bygge og renovere almene boliger gør det nye partnerskab med KAB til et perfekt match for os,” fortsætter Uffe Bay-Smidt.

Aftalen løber over en periode på op til seks år og har en anslået værdi på ca. 6 mia. kroner.

--------------------

Jonas Vadstrup